L’exercici físic, una eina terapèutica

L’exercici físic és una eina terapèutica molt important.

L’activitat física és promotora de la salut, benestar i qualitat de vida de les persones. 

Hàbits de vida

Hi ha hàbits de la nostra vida perillosos que atempten a la nostra salut i qualitat de vida. Per exemple, un mala alimentació, rutines cada cop més sedentàries, situacions d’estrès, aïllament i frustracions amb què ens podem trobar i no podem gestionar de forma adequada, disminueixen l’autoestima i, en alguns casos, episodis de depressió.

Tots aquests factors contribueixen al desenvolupament de malalties físiques i trastorns psicològics que afectaran a la persona a nivell emocional, individual i social.

L’activitat física regular és bona per a totes les edats.

Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

  • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
  • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Ajuda la canalla a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

Un munt de beneficis.

“L’exercici físic es pot tractar com el medicament que ens pot receptar el metge per al tractament d’alguna malaltia”.

Avui en dia existeix una notable evidència sobre la capacitat d’incidència de l’activitat física en la salut. Una persona que practica exercici físic de forma regular obté beneficis físics i psicològics que enriqueixen la seva salut mental, benestar i qualitat de vida.

Fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt beneficiat.

  • COR: redueix el risc de patir malalties cardíaques, embòlies, diabetis i hipertensió arterial.
  • ARTÈRIES: ajuda a mantenir-les flexibles i sanes.
  • ARTICULACIONS: enforteix els músculs, els ossos i manté la funció de les articulacions.
  • SISTEMA NERVIÓS: ajuda a mantenir-lo en bona forma.

Atenció: cal que consulteu el metge si teniu la intenció d’augmentar molt la intensitat o el volum de les activitats que feu normalment.

Però la pràctica esportiva no només està vista com el tractament a una malaltia, sinó que és recomanable practicar esport en qualsevol etapa de la vida, sempre adequat a les necessitats de cada persona.

El que convé:

  • Trieu activitats que us agradin.
  • Si no teniu temps, podeu anar sumant minuts actius durant el dia.
  • Si us va millor, o si ho preferiu, podeu combinar activitats diferents (esports, jocs, desplaçaments a peu o en bicicleta, gimnàstica, exercici planificat). N’obtindreu més beneficis.
  • Convertiu l’estil de vida actiu en un hàbit.

 “Qui pensa que no té temps per a l’exercici físic, tard o d’hora haurà de trobar temps per a la malaltia”

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Adolescent, Ciutadania, Consells de salut, Dia Mundial, Informació a la ciudadania, Recomanacions, Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s