Alimentació infantil

Taller d’alimentació infantil a la guarderia San Marc de Balsareny

19 de febrer, a les 15,30 hores


Està enfocat a l’aprenentatge d’hàbits saludables. Consistirà en una sessió teòrico-pràctica sobre la dieta mediterrània i la piràmide d’aliments.

Dirigit també als pares/mares dels nens. Els convidem a participar en l’elaboració d’un llibre sobre alimentació infantil.

Una alimentació saludable

  1. taller alimentacio 1-page-001Una alimentació completa i equilibrada manté la salut i prevé malalties. S’aconsegueix amb una dieta variada que inclogui tots els grups d’aliments. Si els nens comencen des del principi a menjar de tot, s’acostumen per sempre.

  2. La dieta mediterrània és molt sana. Consisteix en menjar molts vegetals (fruites, verdures, hortalisses, llegums), cereals (pa, pasta, arròs) i més aus i peix que carn vermella. Cuinar amb oli d’oliva i poca sal, millor iodada.

  3. És bo repartir el que es menja a 5 àpats. Esmorzar, dinar i un sopar lleuger. A més a mig matí i berenar, és millor una fruita fresca o un entrepà que un suc envasat o brioixeria industrial. No cal “picar” res més.

  4. Els nens aprenen a menjar imitant als grans. Millor menjar a poc a poc, mastegant bé, asseguts a la taula, gaudint en família. Sense tele, perquè el nen mal menjador es distreu i no menja; i el que menja molt, ho fa sense adonar-se de la quantitat que pren.

  5. Sempre un bon esmorzar abans d’anar a classe: lacti, cereals (pa) i fruita (una peça sencera o suc natural o ‘tomàquet!). Millora el rendiment físic i intel·lectual i evita l’obesitat.

  6. Tots els dies fruites, verdures i hortalisses. Es recomanen 5 racions al dia. Dos o tres han de ser fruites senceres i a mossegades. És millor postres que un lacti. No més d’un got de suc natural, acabat de fer, al dia.

  7. L’aigua és l’única beguda necessària i més sana que qualsevol refresc, suc o batut.

  8. Eviteu el menjar precuinat (amb més greixos i sal) i els aliments amb greixos saturats, trans o hidrogenades i olis de coco i palma (llegiu les etiquetes). Si pren dolços i aperitius salats que sigui amb moderació. Cuini més vegades a la planxa, al forn, per cocció o al vapor i menys fregits, empanats i arrebossats.

  9. Deixeu que el seu fill decideixi quant vol menjar. Tingueu confiança: millor oferir, no obligar. Els nens mengen la quantitat que necessita el seu cos, no la que nosaltres volem. El menjar no és un càstig; ni tampoc hauria de ser un premi.

  1. Aconseguir una hora d’exercici cada dia: córrer al pati, passejar, pujar les escales, treure el gos o anar caminant o en bici al col·legi. A més, 5 vegades a la setmana com a mínim, una mica més d’esport; més divertit en companyia.

 

Coordinat per Cèlia López López
Infermeria de l’EAP Navàs- Balsareny
Departament de Salut | Generalitat de Catalunya
Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Espai familia, Recomanacions, Salut, Salut Infantil, Uncategorized i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s