Consells senzills de cuina per millorar la teva salut cerebral

1. Cuina sense presses

cuina_sense_pressesTan important com el que introdueixis en el teu estómac és com ho preparis. Si cuines sempre amb pressa o experimentes estrès per voler que tot surti perfecte la cuina serà una experiència poc neurosaludable. Gaudeix de la cuina, aprèn coses noves i deixa’t portar pel moment.

2. Coure la pasta “al dente”

La pasta “al dente” té un menor índex glucèmic que la pasta sobre cuita. Cuinant la pasta a punt evitaràs l’excés de sucre i equilibrarás l’aportació d’energia aconseguint un “to mental” més equilibrat.

3. Evita les conserves

Les menjar en conserva, especialment la enllaunada conté alts índexs de conservants que poden accelerar processos inflamatoris en el cervell associats a alteracions en l’estat d’ànim com la depressió i malalties neurodegeneratives com l’Alzheimer.

4. Cuina amb poca sal

menys_salLa sal contribueix a pujar la pressió arterial (un dels factors de risc d’ICTUS), però també està associada a processos inflamatoris cerebrals que poden aparèixer en Alzheimer i depressió. Menjar amb poca sal pot ajudar-te a sentir-te millor i reduir el teu risc de patir malalties cerebrovasculars.

5. Demana talls de carn magra a la carnisseria

Carne_magraEls greixos animals són un factor que contribueix a l’acumulació de colesterol, un dels factors de risc de malalties cerebrovasculars.

6. Escorre l’excés de greix

escorre_exces_greixEl greix provinent dels aliments d’origen animal, com formatges o la provinent de fregits a gran temperatura pot contribuir al col · lapse dels teus artèries cerebrals. A més la pesadesa de la digestió provocada per aquest tipus de greixos pot interferir en el teu rendiment intel·lectual durant les hores posteriors al dinar.

7. Cuina les quantitats justes

Preparar la quantitat justa d’aliments és una bona estratègia per evitar introduir excés de greixos, calories, conservants, colorants i sucre al nostre cervell. Alguns estudis suggereixen que restringir el consum de calories diàries en un 20% pot allargar la vida útil del teu cervell. Encara no hi ha res demostrat, però sembla que menjar menys és sinònim de cuidar millor el teu cervell.

8. Evita aliments fregits a altes temperatures

aliments-fregitsLes altes temperatures canvien la composició molecular de l’oli fent que fins al oli més refinat “saturi” i contribueixi a col·lapsar les artèries que reguen el teu cervell. Redueix el consum d’aliments fregits a alta temperatura (especialment els fregits de restaurants i cafeteries).

9. Cerca substituts neurosaludables

El teu cervell pot rebre nutrients de moltes fonts, però gairebé sempre hi ha alternatives més saludables per cuidar la teva ànim o protegir la teva ment enfront del pas del temps. Canviar farines blanques per integrals, carn vermella per carn blanca, donar prioritat al peix, o canviar hortalisses blanques per hortalisses taronges poden ser alguns trucs senzills per millorar la forma en què alimentes el teu cervell.

10. Renta bé les fruites i verdures

Eliminar els pesticides de les fruites i verdures és important per al teu cervell. Aquestes substàncies poden provocar processos inflamatoris subtils en les teves neurones que tot i ser imperceptibles en el curt termini poden contribuir a augmentar la teva risc de patir alteracions en l’ànim i accelerar l’envelliment cerebral.

 

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Consells de salut, Salut i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Consells senzills de cuina per millorar la teva salut cerebral

  1. Quionia ha dit:

    M’ agrada!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s